Rambler's Top100
Про контроль за наявністю ліцензії у суб'єктів господарювання / Лист від 14.11.2007 №8580 Печать

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА


ЛИСТ  від 14.11.2007 р. N 8580


Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув ваш лист від 22.08.2007 N 7451 та повідомляє наступне.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (далі - Закон про ліцензування) контроль за наявністю ліцензії у суб'єктів господарювання здійснюють спеціально уповноважений орган з питань ліцензування та інші органи виконавчої влади в межах їх повноважень шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Згідно із пунктом 1 Положення про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2007 N 667 (далі - Положення), Держкомпідприємництво України є спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування.

Таким чином, Держкомпідприємництво України має право здійснювати контроль за наявністю ліцензій у суб'єктів господарювання.

Статтею 22 Закону про ліцензування визначено, що до суб'єктів господарювання за провадження господарської діяльності без ліцензії застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, встановлених законом.

Зазначені штрафи спрямовуються до Державного бюджету України.

Рішення про стягнення штрафів, приймаються органом, на який, згідно з чинним законодавством, покладено функції контролю за наявністю ліцензій.

Відповідно до статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон) до функцій державної податкової адміністрації України належить, зокрема, здійснення контролю за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.

Функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій передбачено статтею 10 Закону, до яких належить, зокрема, здійснення у межах своїх повноважень контролю за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи.

Крім того, відповідно до зазначеної статті, до функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій належить, зокрема, подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Санкції за провадження без ліцензії видів господарської діяльності, що відповідно до чинного законодавства підлягають ліцензуванню, передбачено Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України.

Як зазначається у статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом, тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва і сировини чи без такої.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу від тридцяти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва і сировини чи без такої.

Згідно із статтею 221 Кодексу України про адміністративні правопорушення, розгляд справ про порушення порядку заняття підприємницькою або господарською діяльністю, передбаченого статтею 164, належить до повноважень суддів районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів.

Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності (стаття 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення визначено статтею 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до зазначеної статті, складання протоколів про адміністративні правопорушення на підставі статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення належить до компетенції органів внутрішніх справ, фінансових органів, Служби безпеки України, органів державної податкової служби.

Отже, складання протоколів про адміністративні правопорушення, зокрема, на підставі статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не відноситься до компетенції Держкомпідприємництва України.



В. о. Голови Г. М. Білоус




Источник: ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

 

Поиск

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Каталог юридических компаний Украины
Not found